Projekty
STRATEGICKÁ INTELIGENCE PRO VÝZKUM A INOVACE (STRATIN+)
Běžící projekt
Digital Individual Learning Accounts (DILA) in the Visegrad countries
Běžící projektDigitální individuální vzdělávací účty (DILA) v zemích Visegrádu.
Projekt je zaměřen na podporu členských států při vytváření možného rámce pro individuální vzdělávací účty a ve svém důsledku přispívá ke zvýšení počtu dospělých studentů. Hlavním cílem projektu je modelovat a testovat datový model, který by umožnil využití technologií umělé inteligence pro personalizovaná doporučení ke vzdělávání a efektivní vynakládání prostředků prostřednictvím způsobu poskytování vzdělávání, jako jsou individuální účty učení (ILA).
ReferNet
Běžící projektCílem této sítě je shromažďovat a zpracovávat informace a analýzy o odborném vzdělávání v členských zemích EU a zajišťovat jejich zpřístupnění odborné veřejnosti.
V každé členské zemi EU bylo založeno národní konsorcium skládající se z institucí aktivních v oblasti odborného vzdělávání, které vede národní koordinátor. V České republice se na pozici národního koordinátora se po dvou letech střídá Národní vzdělávací fond a Národní ústav pro vzdělávání (NÚV). V letech 2015 a 2016 zastával roli národního koordinátora Národní ústav pro vzdělávání.
SkillsNet
Běžící projektSmyslem sítě SkillsNet je spojovat kvalifikované výzkumníky a další odborníky z oblasti zaměstnanosti, trhu práce a vzdělávání nad řešením otázek zaměřených na rychle se měnící požadavky na znalosti a dovednosti pro budoucí pracovní trh a na metody jejich zjišťování, aby na ně mohl včas reagovat vzdělávací systém při odborné přípravě žáků a dospělých. Síť založilo Evropské středisko pro rozvoj odborného vzdělávání a přípravy (Cedefop) v r. 2003.
Vliv změn na trhu práce v souvislosti s rostoucím využíváním nových technologií a AI
Ukončený projektStudie vznikla pro potřeby Asociace samostatných odborů a zabývá se dopady nových technologií a AI zejména na organizaci práce, požadavky na zaměstnance a nové formy řízení.
Průmysl 4.0 – Základ ekonomické transformace ČR
Ukončený projektNárodní vzdělávací fond jako součást Core Teamu pro zpracování koncepční studie věnované problematice Průmyslu 4.0 byl garantem kapitoly 5 – Dopady Průmyslu 4.0 na trh práce. Studie byla dokončena v roce 2024 a je pokračováním a aktualizací předešlé studie, která vznikla v rámci Iniciativy Průmysl 4.0 přijaté vládou v roce 2016. Cílem je zachytit nové trendy, které se v dané oblasti vyskytly a diskutovat příležitosti i problémy posledního vývoje. Core team byl řízen prof. Maříkem z Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky a jeho členy byli odborníci jak z akademické sféry, tak z praxe. Výstupy kapitoly 5 byly prezentovány na konferenci organizované Národním centrem Průmyslu 4.0 v lednu 2025.
Vliv postupující automatizace a digitalizace na pracovní kompetence zaměstnanců
Ukončený projektProjekt byl zadaný Asociací samostatných odborů (ASO) s cílem zpracování souhrnné studie o vlivu automatizace a digitalizace na dovednosti zaměstnanců.
Erasmus SUSMILE - Successful online learning for sustainable last mile logistics
Ukončený projekt
Projekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+
Dvouletý projekt Erasmus SUSMILE (Succesful online learning for sustainable last mile logistics) má za cíl přispět k rozvoji možností digitálního vzdělávání v oblasti udržitelné logistiky.
C-Game: Hra s náplní kariérového poradenství ve městě plném povolání
Ukončený projekt![]() |
Projekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+ |
|
Dvouletý mezinárodní projekt programu ERASMUS+ s cíle vytvoření hry pro žáky posledních ročníků základních škol, která jim pomůže s profesní orientací a výběrem navazujícího studia.
CAREERS AROUND ME: Inteligentní technologie pro zlepšení dovedností v oblasti řízení kariéry
Ukončený projekt
![]() |
Projekt spolufinancovaný z evropského programu ERASMUS+ |
|
Dvouletý mezinárodní projekt ERASMUS+ s cílem vytvořit společný rámec dovedností řízení vlastní kariérové dráhy (CMS), katalogu CMS a webové platformy soustřeďující informace, vzdělávácí moduly, interaktivní a offline nástroje na podporu rozvoje CSM.