Projekty
Analýza nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji
Ukončený projektV projektu byla vytvářena a pilotně ověřována metodika pro analýzu nabídky a poptávky po dalším profesním vzdělávání, byla zmapována aktuální nabídka a poptávka po dalším profesním vzdělávání v Královéhradeckém kraji, byl vytvářen návrh systémové informační podpory pro další profesní vzdělávání v kraji a byla podpořena činnost Krajské rady pro RLZ.
Analýza nabídky a zhodnocení vzdělávacího potenciálu dalšího profesního vzdělávání v Ústeckém kraji
Ukončený projektV rámci projektu byl zmapován a vyhodnocen stav nabídky dalšího profesního vzdělávání v kraji a vznikla metodika pro sledování a pravidelné hodnocení nabídky dalšího profesního vzdělávání pro potřeby zejména Krajské rady pro RLZ, Rady kraje a dalších uživatelů.
TrainSME
Ukončený projektRealizace projektu: 2004–2007
Projekt TrainSME (I-nnovative Vocational Training Approaches in Small and Micro Enterprises) byl zaměřen na zkvalitnění odborného vzdělávání v malých a mikro podnicích. Cílem bylo vytvoření a ověření jednoduchých nástrojů pro identifikaci vzdělávacích potřeb v těchto podnicích a zvýšení celkové informovanosti o možnostech odborného vzdělávání.
Regional Key Competencies
Ukončený projektVýzkumný projekt Evropské komise, článek 6, měl za cíl shromáždit nástroje používané k identifikaci klíčových kompetencí regionů.
Evaluace systému EURES v České republice
Ukončený projektTým Zaměstnanost provedl v roce 2010 externí nezávislou evaluaci fungování systému a sítě EURES v České republice za období 2007 – 2010.
Analýza specifik trhu práce a služeb zaměstnanosti v hl. m. Praze a doporučení k jejich zlepšení
Ukončený projektNa podzim roku 2008 pracovníci úseku zpracovali analýzu specifik trhu
práce a služeb zaměstnanosti v hl. m. Praze jako subdodávku k veřejné
zakázce „Analýza trhu práce, vypracování metodiky, školení“, která
byla vyhlášena v rámci projektu Institut trhu práce – podpůrný systém
služeb zaměstnanosti (projekt realizovala SSZ MPSV ČR v rámci JPD 3).
FORJOBS – Forecasting Jobs and Skills
Ukončený projektRealizace projektu: 2008 – 2011
Mezinárodní projekt v rámci komunitárního programu PROGRESS. Projekt byl zaměřen na vyhodnocení možností aplikace metodiky, nástrojů a zkušeností, které jsou užívány v Itálii, do praxe partnerských zemí (Česká republika, Bulharsko a španělský region Castilla la Mancha). Základem předávané metodiky byl ekonometrický model predikující zaměstnanost v odvětvovém a profesním člennění na následujích pět let. Na základě dostupných statistických dat byl model vyzkoušen také v České republice.
Průzkum požadavků zaměstnavatelů na absolventy technických a přírodovědných oborů
Ukončený projektRealizace projektu: 2009
Cílem studie bylo zjistit, jaký je požadovaný profil potencionálního zaměstnance – absolventa technických a přírodovědných fakult vysokých škol, zmapovat perspektivy absolventů přírodovědných a technických oborů, zjistit názory zaměstnavatelů na systémovou podporu technických a přírodovědných oborů.
Společnost vědění – nároky na kvalifikaci lidských zdrojů a na vzdělávání
Ukončený projektRealizace projektu: 2004 – 2009
V rámci projektu byl zkoumán vztah vzdělávacích a inovačních aktivit na národní, odvětvové a podnikové úrovni. Vyhodnocovalo se, zda a jakými mechanismy přispívá systém dalšího vzdělávání k přípravě lidských zdrojů pro kvalifikačně náročné činnosti a pro pracovní činnosti využívající moderní technologie.
Nerovnosti v šancích na vzdělání: jejich rozsah, zdroje, sociální a ekonomické důsledky, strategie řešení
Ukončený projektRealizace projektu: 2004 – 2009
Projekt zkoumal zdroje nerovností v přístupu ke vzdělání v ČR a byl zaměřen na vysvětlení principů a mechanismů jejich reprodukce. Národní observatoř se v rámci projektu zabývala otázkami dalšího vzdělávání, faktory a barierami účasti v něm z hlediska možností kompenzace vzdělanostních nerovností vznikajících v průběhu formálního vzdělávání.